KÖPeVILLKOR

VI PÅ FRERA FÖRHÅLLER OSS TILL SVENSKA LAGAR OCH REGLER.

BOLAGSNAMN: FRERA HOME & FOREST AB

ORGANISATIONSNUMMER: 559280-8942

MOMSREGISTRERINGSNUMMER: SE559280894201

ADRESS: SMEDJEGATAN 15

ORT: 695 32 LAXÅ

LÄN: ÖREBRO LÄN

 

PRISER OCH BETALNING

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.

Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

ÅNGERRÄTT

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.  Vid ångrat köp skickar vi inte ut förbetalda returhandlingar, privatpersonen som utnyttjar sin ångerrätt betalar själv fraktkostnaden för den returnerade varan.

När du utnyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

PRIVAT POLICY

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person/. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

LEVERANSER

Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.

Det kan hända att du får flera leveranser, det vill säga delleveranser, om du beställer varor från mer än ett varumärke.

Ej uthämtade paket debiteras med 500kr för att täcka de extrakostnader det medför.

Om du ej fått ditt paket levererat efter 1 vecka då vi meddelat att ditt paket är på väg bör du kontakta oss så vi kan spåra det och hitta anledning till att ditt paket inte kommit fram, efter 2  månader från det datum vi meddelat att paketet är på väg så söker vi inte efter ditt paket utan det anses då vara levererat till dig som kund och vi har då inte längre någon skyldighet att ersätta eller spåra längre.

RETURER

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.

RETURNERA?

Vi på Frera har i många år försökt att skapa en webbshop som är hållbar ur retursynpunkt. 
Returerna kostar mycket pengar för företagen och ännu mer för naturen och slöseri med resurser som packmaterial, bensin för transporter och löner för människor som ställer till rätta för att vi människor är slarviga i våra beteenden.

Frera har ambitionen att långsiktigt förändra köpmönster.
Våra bilder och vår information av varje produkt skall vara så noggrann att du som kund alltid ska känna dig säker på vad du köper. 
Är du osäker på passform, färg etc, vill vi gärna att du mailar eller chattar med oss eller kommer till vår butik i Laxå och handlar LIVE.
Det minskar det stora returberget i världen och sparar massor av pengar och resurser som vi kan använda till att skapa nya kollektioner och roliga happenings för dig som kund.

Vi på Frera har inga fria returer. Tänk på att sända returer som företagspaket till vårt lager, vi hämtar inte ut hos ombud, om ni missar detta kommer paketet gå tillbaka till er och orsaka ytterligare kostnader så var noga med att det är ett företagspaket som ska levereras till vårt lager. Vi står inte för de extra kostnader det medför om det går i retur om returen skickas fel.
Önskar du returnera en vara betalar du frakten i retur själv. Varan kan inte returneras utan att du haft kontakt med kundtjänst. Återbetalning sker sedan via det betalsätt som användes vid köpet och efter genomgång av mottagen retur och konstaterad i ursprunligt skick sker återbetalning annars kontaktar vi dig.

Returadress: Smedjegatan 15, 695 32 Laxå.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du meddela oss via mail ([email protected]) och sedan sända eller lämna tillbaka den till oss

Återbetalningsskyldighet:

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan . Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

REKLAMATION

Vid händelse av skadad produkt eller att du har fått en annan produkt än den du beställde kan du kontakta oss för en reklamation. Reklamationen behöver ha mejlats till oss inom 48 timmar efter att produkten levererats.  Mejlet skickas till [email protected] och skall innehålla en fullständig beskrivning av skälet för reklamationen samt en bild på varan/varorna i aktuellt skick.

Om reklamationen godkänns så får du antingen en ny produkt skickad till dig kostnadsfritt eller en full återbetalning med fraktkostnad inkluderad.